Οι ανεξάρτητες δημοσιεύσεις μπορούν να εκτιμηθούν χρησιμοποιώντας μια κλίμακα που βασίζεται στη θεωρία χωριστής και συνδεμένης γνώσης. Αυτή η θεωρία μπορεί να σας βοηθήσει να κοιτάξετε τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις με έναν νέο τρόπο. Περιγράφει δύο διαφορετικούς τρόπους που μπορούμε να αξιολογήσουμε και να μάθουμε για τα πράγματα που βλέπουμε και ακούμε. Αν και κάθε ένας από μας μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτές τις δύο μεθόδους σε διαφορετικά ποσοστά και σε διαφορετικούς χρόνους, θα να είναι χρήσιμο να φανταστείτε δύο ανθρώπους ως παραδείγματα, έναν που είναι η συνήθως χωριστή γνώση (Δημήτρης) και ο άλλος που είναι η συνήθως συνδεμένη γνώση (Μαρία). Μπόρεσατε να καταλάβετε από αυτά τα παραδείγματα ότι ο ξεχωριστός γνώστης είναι άντρας και ότι ο συνδεδεμένος γνώστης είναι είναι γυναίκα? Μερικές μελέτες έχουν δείξει οτι στατιστικά αυτό τείνει να γίνεται, παρόλαυτα ανεξάρτητοι άνθρωποι μπορεί να βρεθούν οπουδήποτε στο φάσμα μεταξύ αυτών των δυο άκρων. Για μια συνεργάσιμη και αποτελεσματκή ομάδα μαθητευόμενων το καλύτερο είναι εάν καθένας από αυτούς είναι ικανός να χρησιμοποιήσει ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΥΟ τρόπους μάθησης. Σε μια συγκεκριμένη κατάσταση όπως μια online ομάδα συζήτησης, μια απλή δημοσίευσει από ένα πρόσωπο μπορεί να επιδείξει οποιαδήποτε από αυτά τα χαρακτηριστικά, ή ακόμα και τα δυο. Κάποιος που γενικά είναι πολύ συνδεδεμένος μπορεί να στείλει ένα πολύ ξεχωριστό-ηχηρό μήνυμα, και αντίστροφα. Ο σκοπός της αξιολόγησης κάθε δημοσίευσης χρησιμοποιώντας αυτή την κλίμακα είναι:
a) το να βοηθάει να σκεφτεστε αυτά τα ζητήματα, όταν διαβάζετε άλλα μηνύματα b) να παρέχεται ανάδραση σε κάθε αποστολέα σχετικά με το πώς το βλέπουν οι άλλοι χρήστες
Τα αποτελέσματα δεν χρησιμοποιούνται προς την αξιολόγηση σπουδαστών από καμιά άποψη, βοηθούν μόνο στην βελτίωση της επικοινωνίας και της μάθησης.
Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε, εδώ είναι μερικές αναφορές σε κείμενα συγγραφέων από τους οποίους αρχικά αναπτύχθηκαν αυτές οι ιδέες: