moodle/lang/af/help/forum/ratings.html

56 lines
3.4 KiB
HTML

Pos word geevalueer gebaseer op die teorie van <strong>geskeide en verbonde
kennis</strong>.
Die teorie kan jou help om menslike interaksie uit 'n ander oogpunt te sien.
Dit beskryf 'n manier om dinge wat ons sien en hoor te evalueer en meer van te
leer.
Almal van ons gebruik die metodes in verskillende hoeveelhede op verskillende
tye. Vir die voorbeeld word twee mense gebruik, Jim wat meestal geskeide kennis
gebruik en Mary wat meestal verbonde kennis gebruik.
<ul>
<li>Jim hou daarvan om objektief te bly en probeer sy emosies en gevoelens uit
die saak hou. As hy in 'n bespreking is met mense wat ander idees het, staan
hy by sy standpunte, en probeer hy met logika foute in ander mense se
redenasies kry. Hy is krities oor nuwe idees behalwe as dit 'n feit
is van 'n betroubare bron soos 'n handboek, onderwyser of direkte
ondervinding. Jim gebruik <strong>geskeide kennis</strong>.
</li>
<li>Mary is baie sensitief teenoor ander mense se gevoelens. Sy luister en vra
vrae totdat sy voel sy verstaan die ander persoon en kan die saak uit
hulle oogpunt sien. Sy leer deur die ondervindings van ander mense te
deel en hulle kennis wat hulle daar uit gekry het. Wanneer sy met ander
praat vermy sy konfrontasie en sal die persoon probeer help as sy 'n manier
kan sien om hulle te help met logiese voorstelle. Mary&nbsp; gebruik <strong>verbonde
kennis</strong>.</li>
</ul>
In die voorbeeld gebruik 'n man geskeide kennis en 'n vrou gebruik verbonde
kennis. 'n Paar navorsings projekte het gevind dat dit statisties meeste die
geval is, maar individuele persone kan enige plek op die spektrum lê tussen die
twee uiterstes.
Vir 'n groep wat effektief saamwerk is dit belangrik dat almal al twee
metodes kan gebruik.
'n Persoon kan karaktertrekke van&nbsp; enige twee metodes openbaar(of selfs
beide) in, byvoorbeeld, pos op 'n forum. Die doel van die evaluering van elke
posstuk is:
<blockquote>
a) om jou te help dink oor die onderwerp terwyl jy pos lees
b)vir die skrywer terugvoer te lewer oor hoe ander mense hulle sien
</blockquote>
Die resultate word nie gebruik om studente te evalueer nie maar slegs om
kommunikasie te verbeter.
<hr>
Vind meer uit oor die teorieë:
<ul>
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., &amp; Tarule, J.M. (1986). Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women: Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking &amp; connected knowing. Liberal education, 75(5), 14-19.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &amp;</li>
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired by &#8220;Women&#8217;s Ways of Knowing&#8221; (pp. 205-247). New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., &amp; Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., &amp; Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436. </li>
</ul>