mirror of
https://github.com/moodle/moodle.git
synced 2025-01-23 16:48:36 +01:00
56 lines
3.4 KiB
HTML
56 lines
3.4 KiB
HTML
Pos word geevalueer gebaseer op die teorie van <strong>geskeide en verbonde
|
|
kennis</strong>.
|
|
|
|
Die teorie kan jou help om menslike interaksie uit 'n ander oogpunt te sien.
|
|
Dit beskryf 'n manier om dinge wat ons sien en hoor te evalueer en meer van te
|
|
leer.
|
|
|
|
Almal van ons gebruik die metodes in verskillende hoeveelhede op verskillende
|
|
tye. Vir die voorbeeld word twee mense gebruik, Jim wat meestal geskeide kennis
|
|
gebruik en Mary wat meestal verbonde kennis gebruik.
|
|
<ul>
|
|
<li>Jim hou daarvan om objektief te bly en probeer sy emosies en gevoelens uit
|
|
die saak hou. As hy in 'n bespreking is met mense wat ander idees het, staan
|
|
hy by sy standpunte, en probeer hy met logika foute in ander mense se
|
|
redenasies kry. Hy is krities oor nuwe idees behalwe as dit 'n feit
|
|
is van 'n betroubare bron soos 'n handboek, onderwyser of direkte
|
|
ondervinding. Jim gebruik <strong>geskeide kennis</strong>.
|
|
</li>
|
|
<li>Mary is baie sensitief teenoor ander mense se gevoelens. Sy luister en vra
|
|
vrae totdat sy voel sy verstaan die ander persoon en kan die saak uit
|
|
hulle oogpunt sien. Sy leer deur die ondervindings van ander mense te
|
|
deel en hulle kennis wat hulle daar uit gekry het. Wanneer sy met ander
|
|
praat vermy sy konfrontasie en sal die persoon probeer help as sy 'n manier
|
|
kan sien om hulle te help met logiese voorstelle. Mary gebruik <strong>verbonde
|
|
kennis</strong>.</li>
|
|
</ul>
|
|
In die voorbeeld gebruik 'n man geskeide kennis en 'n vrou gebruik verbonde
|
|
kennis. 'n Paar navorsings projekte het gevind dat dit statisties meeste die
|
|
geval is, maar individuele persone kan enige plek op die spektrum lê tussen die
|
|
twee uiterstes.
|
|
Vir 'n groep wat effektief saamwerk is dit belangrik dat almal al twee
|
|
metodes kan gebruik.
|
|
'n Persoon kan karaktertrekke van enige twee metodes openbaar(of selfs
|
|
beide) in, byvoorbeeld, pos op 'n forum. Die doel van die evaluering van elke
|
|
posstuk is:
|
|
<blockquote>
|
|
a) om jou te help dink oor die onderwerp terwyl jy pos lees
|
|
b)vir die skrywer terugvoer te lewer oor hoe ander mense hulle sien
|
|
</blockquote>
|
|
|
|
Die resultate word nie gebruik om studente te evalueer nie maar slegs om
|
|
kommunikasie te verbeter.
|
|
<hr>
|
|
|
|
Vind meer uit oor die teorieë:
|
|
<ul>
|
|
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., & Tarule, J.M. (1986). Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York, NY: Basic Books.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women: Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking & connected knowing. Liberal education, 75(5), 14-19.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &</li>
|
|
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired by “Women’s Ways of Knowing” (pp. 205-247). New York, NY: Basic Books.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436. </li>
|
|
</ul>
|
|
|