moodle/lang/gl/help/forum/ratings.html

68 lines
4.1 KiB
HTML
Raw Normal View History

Cada mensaxe pode cualificarse empregando unha escala baseada na teor<6F>a do <strong>co<EFBFBD>ecemento individualista
e relacionado</strong>.
Esta teor<6F>a pode axudarlle a observar as interacci<63>ns humanas desde un novo punto de vista. Describe
dous xeitos diferentes nos que podemos avaliar e aprender sobre as cousas que vemos
e o<>mos. A<>nda que cada un de n<>s pode empregar estes dous m<>todos en diferente medida en momentos distintos,
pode ser <20>til imaxinar a d<>as persoas como exemplos: un <20> unha persoa que
prefire adquirir co<63>ecementos dun xeito basicamente individualista (Xoan) mentres que
a outra prefire adquirilos entrando en relaci<63>n con outros (Maruxa).
<ul>
<li> A Xoan g<>stalle permanecer tan 'obxectivo' como lle sexa posible, sen que
lle infl<66>an os seus sentimentos e emoci<63>ns. Cando entra en debate con outras
persoas con ideas diferentes g<>stalle defender as s<>as propias, empregando
a l<>xica para atopar puntos febles nos argumentos do seu opo<70>ente. <20> cr<63>tico
coas novas ideas a menos que sexan feitos probados de fontes reputadas, como libros de texto,
profesorado respetado ou a s<>a propia experiencia directa. Xoan adquire os
co<63>ecementos de forma <strong>moi individualista</strong></li>
<li> Maruxa <20> m<>is sensible con outras persoas. Ela <20> experta en empat<61>a e
tende a escoitar e facer preguntas ata que sente que pode conectar e entender
as cousas desde o seu punto de vista. Ela aprende intentando compartir as experiencias que
atopa noutras persoas e que lle levan ao co<63>ecemento. Ao falar con outros, evita
a confrontaci<63>n e intenta axudar <20> outra persoa se atopa o xeito de facelo,
empregando suxesti<74>ns l<>xicas. Mar<61>a prefire co<63>ecer de forma <strong>moi relacionada</strong></li>
</ul>
<EFBFBD>Deuse conta de que nestes exemplos o individualista <20> un home e a persoa a
quen lle gusta co<63>ecer relacionada con outros <20> unha muller? A<>nda que alg<6C>ns
estudos demostraron que estadisticamente isto tende a ser as<61>, cada individuo pode estar en
calquera parte do espectro entre estes dous extremos.
Para un grupo de aprendizaxe colaborativa e eficaz o ideal <20> que todos poidamos
empregar AMBOS xeitos de aprender. Nunha situaci<63>n particular, como un foro en
li<EFBFBD>a, unha simple mensaxe dunha persoa pode amosar unha das d<>as caracter<65>sticas, ou incluso ambas.
Algu<EFBFBD>n que polo xeral <20> moi comunicativo pode enviar unha mensaxe moi individualista,
e viceversa. O prop<6F>sito de cualificar cada mensaxe empregando esta escala <20>:
<blockquote>
a) axudarlle a pensar sobre estes asuntos ao ler outras mensaxes
b) proporcionar retroalimentaci<63>n a cada autor/a acerca de como eles est<73>n
sendo vistos polos demais
</blockquote>
Os resultados non se empregan na avaliaci<63>n do estudante, sen<65>n que axudan a
mellorar a comunicaci<63>n e a aprendizaxe.
<hr>
No caso de que vostede estea interesado/a, aqu<71> ten algunhas referencias
a escritos dos autores/as que orixinalmente desenvolven estas ideas:
<ul>
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., &amp; Tarule, J.M. (1986). Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women: Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking &amp; connected knowing. Liberal education, 75(5), 14-19.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &amp;</li>
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired by &#8220;Women&#8217;s Ways of Knowing&#8221; (pp. 205-247). New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., &amp; Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., &amp; Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436. </li>