mirror of
https://github.com/moodle/moodle.git
synced 2025-02-06 00:05:43 +01:00
68 lines
4.1 KiB
HTML
68 lines
4.1 KiB
HTML
Cada mensaxe pode cualificarse empregando unha escala baseada na teoría do <strong>coñecemento individualista
|
|
e relacionado</strong>.
|
|
|
|
Esta teoría pode axudarlle a observar as interaccións humanas desde un novo punto de vista. Describe
|
|
dous xeitos diferentes nos que podemos avaliar e aprender sobre as cousas que vemos
|
|
e oímos. Aínda que cada un de nós pode empregar estes dous métodos en diferente medida en momentos distintos,
|
|
pode ser útil imaxinar a dúas persoas como exemplos: un é unha persoa que
|
|
prefire adquirir coñecementos dun xeito basicamente individualista (Xoan) mentres que
|
|
a outra prefire adquirilos entrando en relación con outros (Maruxa).
|
|
<ul>
|
|
<li> A Xoan gústalle permanecer tan 'obxectivo' como lle sexa posible, sen que
|
|
lle inflúan os seus sentimentos e emocións. Cando entra en debate con outras
|
|
persoas con ideas diferentes gústalle defender as súas propias, empregando
|
|
a lóxica para atopar puntos febles nos argumentos do seu opoñente. É crítico
|
|
coas novas ideas a menos que sexan feitos probados de fontes reputadas, como libros de texto,
|
|
profesorado respetado ou a súa propia experiencia directa. Xoan adquire os
|
|
coñecementos de forma <strong>moi individualista</strong></li>
|
|
|
|
<li> Maruxa é máis sensible con outras persoas. Ela é experta en empatía e
|
|
tende a escoitar e facer preguntas ata que sente que pode conectar e entender
|
|
as cousas desde o seu punto de vista. Ela aprende intentando compartir as experiencias que
|
|
atopa noutras persoas e que lle levan ao coñecemento. Ao falar con outros, evita
|
|
a confrontación e intenta axudar á outra persoa se atopa o xeito de facelo,
|
|
empregando suxestións lóxicas. María prefire coñecer de forma <strong>moi relacionada</strong></li>
|
|
|
|
</ul>
|
|
|
|
¿Deuse conta de que nestes exemplos o individualista é un home e a persoa a
|
|
quen lle gusta coñecer relacionada con outros é unha muller? Aínda que algúns
|
|
estudos demostraron que estadisticamente isto tende a ser así, cada individuo pode estar en
|
|
calquera parte do espectro entre estes dous extremos.
|
|
|
|
Para un grupo de aprendizaxe colaborativa e eficaz o ideal é que todos poidamos
|
|
empregar AMBOS xeitos de aprender. Nunha situación particular, como un foro en
|
|
liña, unha simple mensaxe dunha persoa pode amosar unha das dúas características, ou incluso ambas.
|
|
Alguén que polo xeral é moi comunicativo pode enviar unha mensaxe moi individualista,
|
|
e viceversa. O propósito de cualificar cada mensaxe empregando esta escala é:
|
|
|
|
<blockquote>
|
|
a) axudarlle a pensar sobre estes asuntos ao ler outras mensaxes
|
|
b) proporcionar retroalimentación a cada autor/a acerca de como eles están
|
|
sendo vistos polos demais
|
|
</blockquote>
|
|
|
|
Os resultados non se empregan na avaliación do estudante, senón que axudan a
|
|
mellorar a comunicación e a aprendizaxe.
|
|
|
|
<hr>
|
|
|
|
No caso de que vostede estea interesado/a, aquí ten algunhas referencias
|
|
a escritos dos autores/as que orixinalmente desenvolven estas ideas:
|
|
<ul>
|
|
|
|
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., & Tarule, J.M. (1986). Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York, NY: Basic Books.</li>
|
|
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women: Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
|
|
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking & connected knowing. Liberal education, 75(5), 14-19.</li>
|
|
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &</li>
|
|
|
|
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired by “Women’s Ways of Knowing” (pp. 205-247). New York, NY: Basic Books.</li>
|
|
|
|
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
|
|
|
|
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436. </li>
|
|
|