2003-10-29 09:07:49 +00:00
< p align = "center" > < b > Valoracions< / b > < / p >
2004-04-02 12:40:54 +00:00
< p > Cada missatge es pot valorar utilitzant una escala basada en la < b > teoria del coneixement separat i connectat< / b > . Aquesta teoria us pot ajudar a veure les interaccions humanes d'una altra manera. Descriu dues formes diferents d'avaluar i aprendre sobre les coses que veiem i sentim. Tot i que cadascun de nosaltres utilitzem aquests dos mè todes en diferent mesura en diferents ocasions, pot ser ú til com a exemple per entendre'ns prendre dues persones , una que sigui majorità riament un coneixedor separat, en Joan, i l'altra que sigui majorment una coneixedora connectada, la Maria.< / p >
2003-10-29 09:07:49 +00:00
< ul >
< li > En Joan prefereix romandre tan 'objectiu' com sigui possible sense incloure
sentiments ni emocions. En una discussió amb altres persones d'idees
diferents ell s'estima mé s defendre les seves prò pies idees
i usar la lò gica per trobar escletxes en les idees dels oponents. É s
crí tic amb les idees noves a no ser que siguin fets provats per fonts
reputades, com ara llibres, persones respectades o l'experiè ncia directa.
En Joan é s un exemple de < b > coneixedor separat.< / b > < / li >
< li > La Maria é s mé s sensible a les altres persones. Està
preparada per a l'empatia i tendeix a escoltar i fer preguntes fins que sent
que pot connectar i " entendre les coses des del seu punt de vista" .
Aprè n a travé s de provar a compartir les experiè ncies
que porten al coneixement a altres persones. Quan parla amb altres evita la
confrontació i molt sovint prova d'ajudar-los si pot veure la manera
de fer-ho, usant suggeriments lò gics. La Maria é s un bon exemple
de < b > coneixedora connectada.< / b > < / li >
< / ul >
2004-04-02 12:40:54 +00:00
2003-10-29 09:07:49 +00:00
< p > Us heu fixat que el coneixedor separat é s home i la connectada é s
dona? Alguns estudis han demostrat estadí sticament que aquesta é s
la realitat, tot i que hi ha casos individuals en tot l'espectre que va entre
aquests dos extrems. Per a un grup d'aprenents efectiu i col· laboratiu
seria ideal si tothom fos capaç d'usar AMBDUES maneres de conè ixer.
En una situació concreta com un fò rum electrò nic una intervenció
particular pot mostrar alguna de les dues caracterí stiques i fins i tot
les dues. Algú que general é s un bon coneixedor 'connectat' pot
fer alguna intervenció molt 'separada', i a la inversa. L'objectiu de
valorar cada intervenció usant aquesta escala é s:< / p >
< blockquote > a) ajudar-vos a pensar sobre aquestes qü estions quan llegiu
altres intervencions i b) proporcionar retroalimentació a cada autor
sobre com els veuen els altres.< / blockquote >
Els resultats no s'usen en l'avaluació dels estudiants, nomé s só n
per ajudar a millorar la comunicació i l'aprenentatge.
< hr >
Si hi esteu interessats, aquestes só n algunes referè ncies d'articles
dels autors que originalment van desenvolupar aquestes idees:,
< ul >
< li > Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., & Tarule, J.M. (1986).
Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York,
NY: Basic Books.< / li >
< li > Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women:
Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.< / li >
< li > Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking & connected knowing. Liberal
education, 75(5), 14-19.< / li >
< li > Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage
of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. & < / li >
< li > Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired
by “ Women’ s Ways of Knowing” (pp. 205-247). New York, NY:
Basic Books.< / li >
< li > Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield,
A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards
Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.< / li >
< li > Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing
as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.
< br >
< / li >
< / ul >