mirror of
https://github.com/moodle/moodle.git
synced 2025-02-04 15:18:58 +01:00
72 lines
4.2 KiB
HTML
72 lines
4.2 KiB
HTML
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
|
|
<P ALIGN=CENTER><B>Ohodnotenie fóra</B></P>
|
|
|
|
<P>Individuálne príspevky môžu by ť ohodnotené škálou založenou na
|
|
teóriách
|
|
<strong>samostatného a prepojeného chápania</strong>.
|
|
|
|
<p>Táto teória vám pomôže pozrieť sa na ľudské interakcie novým spôsobom. Popisuje dva nezávislé
|
|
spôsoby, ako môžeme hodnotiť a učiť sa o veciach ktoré vidíme alebo počujeme.
|
|
|
|
<p>Aj keď každý z nás môže použiť tieto dve metódy v
|
|
rôznom čase v rôznom pomere, môže byť užitočné, ak si predstavíme dvoch ľudí ako príklad. Jeden z nich
|
|
má prevažne samostatné chápanie (Jim) a druhy prevažne prepojené chápanie (Mary). </p>
|
|
<ul>
|
|
<li>Jim ostáva rád ako "objekt" bez zahrnutia svojich pocitov a
|
|
emócií. Pokiaľ diskutuje s ľuďmi s opačným názorom, rád obraňuje svoje myšlienky logickou argumentáciou
|
|
založenou na nájdení dier v protivníkových argumentoch. Pre neho sú rozhodujúce
|
|
nové myšlienky, pokiaľ sú tieto založené na dokázaných faktoch zo zdrojov z dobrou reputáciou, akými sú knihy, rešpektovaní učitelia,
|
|
alebojeho vlastná skúsenosť. U Jima je veľmi výrazné <strong>samostatné chápanie</strong>.<br><br>
|
|
</li>
|
|
<li>Mary je viac senzitívna ku ostatným ľudom. Ona má dobré zručnosti v oblasti empatie
|
|
a má sklon ku počúvaniu a pýtaniu sa až dovtedy, pokiaľ necíti, že sa môže pripojiť "pochopiť veci
|
|
z jej vlastného uhlu pohľadu". Učí sa tým, že sa snaží zdieľať vlastné
|
|
skúsenosti ktoré ju doviedli ku vedomostiam objavených v iných ľuďoch.
|
|
Pri rozhovore s sinými sa snaží o vyhnutie sa konfrontácií a veľmi často, ak vidí možnosť,
|
|
sa logickými návrhmi snaží pomôcť iným. U Mary je veľmi výrazné <strong>prepojené chápanie</strong>.</li>
|
|
</ul>
|
|
<p>Všimli ste si, že v týchto príkladoch je v prípade samostatného chápania použitý mužský vzor a pre prípad
|
|
prepojeného chápania ženský vzor? Niektoré štúdie skutočne poukazujú na takúto tendenciu, ale
|
|
jednotlivci sa môžu nachádzať hocikde v spektre medzi týmito dvoma krajnými prípadmi. </p>
|
|
|
|
<p>Pre spoluprajúcu a efektívnu skupinu učiacich sa by bolo ideálne ak by každý člen bol schopný
|
|
použiť obidva prístupy chápania.</p>
|
|
<p>V konkrétnej situácii ako je on-line fórum, v každom príspevku jednotlivca môžeme
|
|
nájsť niektorú z týchto charakteristík, resp. niekedy aj obidve. Niekto, kto je vo všeobecnosti
|
|
výrazného prepojeného chápania, môže poslať príspevok pripomínajúci silne samostatné vnímanie a naopak.
|
|
Cieľom hodnotenia každého príspevku použitím tejto stupnice je:
|
|
</p>
|
|
<blockquote>
|
|
<p>a) pomôcť vám rozmýšľať o týchto otázkach pri čítaní ostatných príspevkoch<br>
|
|
b) Každému autorovi poskytnúť spätnú väzbu o tom ak boli videní ostatnými
|
|
</p>
|
|
</blockquote>
|
|
<p>V žiadnom prípade výsledky hodnotenia nie sú použité proti študentom. Slúžia len ku
|
|
napomôženiu komunikácie a učenia.
|
|
</p>
|
|
<hr>
|
|
<p><br>
|
|
V prípade, že by ste sa chceli dozvedieť viac, tu sú niektoré články
|
|
autori, ktorý rozpracovali tieto témy:</p>
|
|
<ul>
|
|
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., & Tarule, J.M. (1986).
|
|
Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York,
|
|
NY: Basic Books.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women:
|
|
Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking & connected knowing. Liberal
|
|
education, 75(5), 14-19.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage
|
|
of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &</li>
|
|
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired
|
|
by “Women’s Ways of Knowing” (pp. 205-247). New York, NY:
|
|
Basic Books.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield,
|
|
A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards
|
|
Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing
|
|
as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.
|
|
<br>
|
|
</li>
|
|
</ul>
|