moodle/lang/sk/help/forum/ratings.html

72 lines
4.2 KiB
HTML

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
<P ALIGN=CENTER><B>Ohodnotenie fóra</B></P>
<P>Individuálne príspevky môžu by ť ohodnotené škálou založenou na
teóriách
<strong>samostatného a prepojeného chápania</strong>.
<p>Táto teória vám pomôže pozrieť sa na ľudské interakcie novým spôsobom. Popisuje dva nezávislé
spôsoby, ako môžeme hodnotiť a učiť sa o veciach ktoré vidíme alebo počujeme.
<p>Aj keď každý z nás môže použiť tieto dve metódy v
rôznom čase v rôznom pomere, môže byť užitočné, ak si predstavíme dvoch ľudí ako príklad. Jeden z nich
má prevažne samostatné chápanie (Jim) a druhy prevažne prepojené chápanie (Mary). </p>
<ul>
<li>Jim ostáva rád ako "objekt" bez zahrnutia svojich pocitov a
emócií. Pokiaľ diskutuje s ľuďmi s opačným názorom, rád obraňuje svoje myšlienky logickou argumentáciou
založenou na nájdení dier v protivníkových argumentoch. Pre neho sú rozhodujúce
nové myšlienky, pokiaľ sú tieto založené na dokázaných faktoch zo zdrojov z dobrou reputáciou, akými sú knihy, rešpektovaní učitelia,
alebojeho vlastná skúsenosť. U Jima je veľmi výrazné <strong>samostatné chápanie</strong>.<br><br>
</li>
<li>Mary je viac senzitívna ku ostatným ľudom. Ona má dobré zručnosti v oblasti empatie
a má sklon ku počúvaniu a pýtaniu sa až dovtedy, pokiaľ necíti, že sa môže pripojiť &quot;pochopiť veci
z jej vlastného uhlu pohľadu&quot;. Učí sa tým, že sa snaží zdieľať vlastné
skúsenosti ktoré ju doviedli ku vedomostiam objavených v iných ľuďoch.
Pri rozhovore s sinými sa snaží o vyhnutie sa konfrontácií a veľmi často, ak vidí možnosť,
sa logickými návrhmi snaží pomôcť iným. U Mary je veľmi výrazné <strong>prepojené chápanie</strong>.</li>
</ul>
<p>Všimli ste si, že v týchto príkladoch je v prípade samostatného chápania použitý mužský vzor a pre prípad
prepojeného chápania ženský vzor? Niektoré štúdie skutočne poukazujú na takúto tendenciu, ale
jednotlivci sa môžu nachádzať hocikde v spektre medzi týmito dvoma krajnými prípadmi. </p>
<p>Pre spoluprajúcu a efektívnu skupinu učiacich sa by bolo ideálne ak by každý člen bol schopný
použiť obidva prístupy chápania.</p>
<p>V konkrétnej situácii ako je on-line fórum, v každom príspevku jednotlivca môžeme
nájsť niektorú z týchto charakteristík, resp. niekedy aj obidve. Niekto, kto je vo všeobecnosti
výrazného prepojeného chápania, môže poslať príspevok pripomínajúci silne samostatné vnímanie a naopak.
Cieľom hodnotenia každého príspevku použitím tejto stupnice je:
</p>
<blockquote>
<p>a) pomôcť vám rozmýšľať o týchto otázkach pri čítaní ostatných príspevkoch<br>
b) Každému autorovi poskytnúť spätnú väzbu o tom ak boli videní ostatnými
</p>
</blockquote>
<p>V žiadnom prípade výsledky hodnotenia nie sú použité proti študentom. Slúžia len ku
napomôženiu komunikácie a učenia.
</p>
<hr>
<p><br>
V prípade, že by ste sa chceli dozvedieť viac, tu sú niektoré články
autori, ktorý rozpracovali tieto témy:</p>
<ul>
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., &amp; Tarule, J.M. (1986).
Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York,
NY: Basic Books.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women:
Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking &amp; connected knowing. Liberal
education, 75(5), 14-19.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage
of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &amp;</li>
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired
by &ldquo;Women&rsquo;s Ways of Knowing&rdquo; (pp. 205-247). New York, NY:
Basic Books.</li>
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., &amp; Mansfield,
A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards
Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., &amp; Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing
as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.
<br>
</li>
</ul>