moodle/lang/be/help/forum/ratings.html
koenr 36b6399ebd new language: Belarusian - be - by Maryia Davidouskaia [maryia@iatp.by] and her team
I repaired a lot of unescaped ' in the php-files - I hope I catched them all
2004-12-22 09:30:58 +00:00

32 lines
3.2 KiB
HTML
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

Паведамленні могуць ацэньвацца, карыстаючыся шкалой, якая заснавана на тэорыі <strong>аб'ектыўнага і суб'ектыўнага пазнання</strong>.
Гэтая тэорыя можа дапамагчы Вам зірнуць на стасункі паміж людзьмі па-новаму. Яна апісвае два розныя шляхі, па якіх мы можам ацэньваць і вывучаць розныя аб'екты.
Кожны з нас можа выкарыстаць абодва гэтыя метады ў розных сітуацыях і ў розных прапорцыях. Уявім у якасці прыкладу двух людзей, першы больш аб'ектыўны даследчык (Ян), а другая больш суб'ектыўная (Ружана).
<ul>
<li>Яну даспадобы заставацца па магчымасці больш "аб'ектыўным", не далучаючы свае пачуцці і эмоцыі. Падчас дыскусіі з іншымі людзьмі, якія маюць адрозную думку, яму падабаецца адстойваць свой пункт гледжання, карыстаючыся логікай, для знаходжання пралікаў у развагах апанентаў. Ён з крытыкай ставіцца да новых ідэяў, пакуль яны не стануць даказанымі фактамі з крыніцаў, якія заслужваюць даверу: кніг, паважаных настаўнікаў або ягонага асабістага досведу. Ян - яркі прыклад <strong>аб'ектыўнага даследчыка</strong>.<br /><br />
</li>
<li>Ружана больш чуллівая да акружаючых людзей. Яна настолькі чуллівая, што мае тэндэнцыю выслухваць і задаваць удакладняючыя пытанні да таго моманту, пакуль не &quot; зразумее прадмет спрэчкі з пункту гледжання апанента &quot;. Яна навучаецца, карыстаючы досвед іншых людзей. У стасунках з апанентамі, яна імкнецца пазбягаць канфрантацыі. Ружана - яркі прыклад <strong> суб'ектыўнага даследчыка</strong>.</li>
</ul>
У прыведзеным прыкладзе дзяўчына прадстаўлена як суб'ектыўны вучань, юнак - як аб'ектыўны. У рэальным свеце існуюць менавіта такія тэндэнцыі, хаця, даволі часта, сустракаюцца выключэнні.
У групе заснаванай на супрацоўніцтве і ўзаемадапамозе, было бы надзвычай добра, калі б кожны валодаў абодвума відамі пазнання.
У кожнай канкрэтнай сітуацыі, напрыклад у форумах, імкніцеся ацаніць паведамленні студэнтаў, сыходзячы з гэтых двух крытэрыяў. Магчыма, гэта дапаможа дапамагчы Вам зразумець кожнага з вучняў і стварыць добрую атмасферу для навучання.
<hr>
Вы можаце даведацца больш аб выкладзеных вышэй ідэях:
<ul>
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., &amp; Tarule, J.M. (1986). Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women: Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking &amp; connected knowing. Liberal education, 75(5), 14-19.</li>
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &amp;</li>
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired by &#8220;Women&#8217;s Ways of Knowing&#8221; (pp. 205-247). New York, NY: Basic Books.</li>
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., &amp; Mansfield, A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., &amp; Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.
</li>
</ul>