mirror of
https://github.com/moodle/moodle.git
synced 2025-01-23 16:48:36 +01:00
68 lines
4.4 KiB
HTML
Executable File
68 lines
4.4 KiB
HTML
Executable File
|
|
<p align="center"><b>Valoracions</b></p>
|
|
<p>Les intervencions individuals poden ser valorades amb una escala basada en
|
|
la <b>teoria del coneixement separat i connectat</b>. Aquesta teoria us pot
|
|
ajudar a veure les interaccions humanes d'una altra manera. Descriu dues formes
|
|
diferents d'avaluar i aprendre sobre les coses que veiem i sentim. Tot i que
|
|
cadascun de nosaltres utilitzem aquests dos mètodes en diferent mesura
|
|
en diferents ocasions, pot ser útil com exemple per entendre'ns prendre
|
|
dues persones , una que sigui majoritàriament un coneixedor separat,
|
|
en Joan, i l'altra que sigui majorment una coneixedora connectada, la Maria.</p>
|
|
<ul>
|
|
<li>En Joan prefereix romandre tan 'objectiu' com sigui possible sense incloure
|
|
sentiments ni emocions. En una discussió amb altres persones d'idees
|
|
diferents ell s'estima més defendre les seves pròpies idees
|
|
i usar la lògica per trobar escletxes en les idees dels oponents. És
|
|
crític amb les idees noves a no ser que siguin fets provats per fonts
|
|
reputades, com ara llibres, persones respectades o l'experiència directa.
|
|
En Joan és un exemple de <b>coneixedor separat.</b></li>
|
|
<li>La Maria és més sensible a les altres persones. Està
|
|
preparada per a l'empatia i tendeix a escoltar i fer preguntes fins que sent
|
|
que pot connectar i "entendre les coses des del seu punt de vista".
|
|
Aprèn a través de provar a compartir les experiències
|
|
que porten al coneixement a altres persones. Quan parla amb altres evita la
|
|
confrontació i molt sovint prova d'ajudar-los si pot veure la manera
|
|
de fer-ho, usant suggeriments lògics. La Maria és un bon exemple
|
|
de <b>coneixedora connectada.</b></li>
|
|
</ul>
|
|
<p>Us heu fixat que el coneixedor separat és home i la connectada és
|
|
dona? Alguns estudis han demostrat estadísticament que aquesta és
|
|
la realitat, tot i que hi ha casos individuals en tot l'espectre que va entre
|
|
aquests dos extrems. Per a un grup d'aprenents efectiu i col·laboratiu
|
|
seria ideal si tothom fos capaç d'usar AMBDUES maneres de conèixer.
|
|
En una situació concreta com un fòrum electrònic una intervenció
|
|
particular pot mostrar alguna de les dues característiques i fins i tot
|
|
les dues. Algú que general és un bon coneixedor 'connectat' pot
|
|
fer alguna intervenció molt 'separada', i a la inversa. L'objectiu de
|
|
valorar cada intervenció usant aquesta escala és:</p>
|
|
<blockquote> a) ajudar-vos a pensar sobre aquestes qüestions quan llegiu
|
|
altres intervencions i b) proporcionar retroalimentació a cada autor
|
|
sobre com els veuen els altres.</blockquote>
|
|
Els resultats no s'usen en l'avaluació dels estudiants, només són
|
|
per ajudar a millorar la comunicació i l'aprenentatge.
|
|
<hr>
|
|
Si hi esteu interessats, aquestes són algunes referències d'articles
|
|
dels autors que originalment van desenvolupar aquestes idees:,
|
|
<ul>
|
|
<li>Belenky, M.F., Clinchy, B.M., Goldberger, N.R., & Tarule, J.M. (1986).
|
|
Women's ways of knowing: the development of self, voice, and mind. New York,
|
|
NY: Basic Books.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989a). The development of thoughtfulness in college women:
|
|
Integrating reason and care. American Behavioural Scientist, 32(6), 647-657.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1989b). On critical thinking & connected knowing. Liberal
|
|
education, 75(5), 14-19.</li>
|
|
<li>Clinchy, B.M. (1996). Connected and separate knowing; Toward a marriage
|
|
of two minds. In N.R. Goldberger, Tarule, J.M., Clinchy, B.M. &</li>
|
|
<li>Belenky, M.F. (Eds.), Knowledge, Difference, and Power; Essays inspired
|
|
by “Women’s Ways of Knowing” (pp. 205-247). New York, NY:
|
|
Basic Books.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield,
|
|
A. F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards
|
|
Thinking and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.</li>
|
|
<li>Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing
|
|
as learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.
|
|
<br>
|
|
</li>
|
|
</ul>
|
|
|